Funkcję Przewodniczącego Jury Profesjonalnego 36. TNF przyjął ubiegłoroczny laureat Nagrody za całokształt i wkład w polską kinematografię - Wojciech Marczewski.
Reżyser, scenarzysta, pedagog. Urodził się w 1944 roku w Łodzi. W 1962 roku rozpoczął studia reżyserskie w łódzkiej PWSFTviT, które przerwał, by studiować filozofię i historię na Uniwersytecie Łódzkim. Ostatecznie szkołę filmową ukończył w 1969 roku. Pracował w łódzkim Se-Ma-Forze, związany był też z WF „Czołówka”, gdzie zrealizował kilka filmów telewizyjnych. Zadebiutował w 1978 roku filmem "Zmory", opartym na głośnej powieści Emila Zegadłowicza. Doceniony w Polsce i za granicą tytuł okrzyknięty został jednym z najważniejszych debiutów w powojennym polskim kinie. Swoje tematyczne, ale i formalne zainteresowania kontynuował w kolejnych filmach, które przeszły do klasyki rodzimej kinematografii: docenionych na Berlinale "Dreszczach" (1981) i "Ucieczce z kina Wolność” (1990). W 2000 roku nakręcił "Weisera" na podstawie powieści Pawła Huelle. Ważną częścią zawodowego życia Marczewskiego jest też działalność pedagogiczna. W latach 90. był dziekanem Wydziału Reżyserii Narodowej Szkoły Filmowej i Telewizyjnej w Wielkiej Brytanii. Wykładał w Niemczech, Holandii, Danii czy w Polsce. Jest współzałożycielem i jednym z głównych wykładowców działającej od 2002 roku w Warszawie Szkoły Wajdy.
Skład Jury uzupełniają:
Jolanta Dylewska
Operatorka filmowa, scenarzystka i reżyserka filmów dokumentalnych.
Absolwentka Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej oraz Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Od 2020 roku jest dziekanem drugiego z tych wydziałów. Jako autorka zdjęć współpracowała m.in. z Przemysławem Wojcieszkiem, Sergiejem
Dworcewojem i Agnieszką Holland. Wiele nagród przyniosły jej autorskie dokumenty, takie jak PO-LIN. Okruchy pamięci (2008), Marek Edelman… i była miłość w getcie (2019).
Marta Habior
Producentka, założycielka No Sugar Films, firmy koncentrującej się się na rodzimych debiutach, międzynarodowych koprodukcjach oraz serwisie produkcyjnym. Wyprodukowała takie filmy, jak Słodki koniec dnia (2018) Jacka Borcucha, pokazywany premierowo na
Sundance Film Festival, czy nagrodzony na Tarnowskiej Nagrodzie Filmowej Ostatni komers (2020) Dawida Nickela. Pracuje głównie w środowisku międzynarodowym. Jest wykładowczynią Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego.
Marzena Majcher
Kompozytorka muzyki filmowej oraz współczesnej muzyki poważnej, gitarzystka. Ukończyła Studia Kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Wydział Instrumentalny – Gitarę Klasyczną w Akademii Muzycznej w Łodzi. Autorka muzyki do ponad czterdziestu filmów, w tym – fabularnych, dokumentalnych, animowanych
oraz seriali. Wraz z reżyserką Iwoną Siekierzyńską nagrodzona na festiwalu Grand Prix Komeda za film Amatorzy (2020). Ma na swoim koncie współprace międzynarodowe z reżyserami kina artystycznego.
Artur Zaborski
Dziennikarz zajmujący się tematyką filmową i serialową. Był redaktorem działu filmowego w Onecie, szefował portalowi Stopklatka. Publikuje m.in. w „Newsweeku”, „Zwierciadle”, Wirtualnej Polsce, „Pani”, „Wysokich Obcasach”, „Przekroju”, „Vogue’u” i „Przeglądzie”.
Góral z urodzenia, ochocianin z wyboru.
Po zobaczeniu wszystkich filmów konkursowych Jury 36. TNF przyzna reżyserowi wybranego, tym samym uznanego za najlepszy film festiwalu, Statuetkę „Maszkaron” (autorstwa Ewy Fleszar) oraz nagrodę pieniężną w wysokości 15.000 zł oraz Nagrodę Specjalną ufundowaną przez Gemini Park Tarnów.