Produkcja: Polska
Rok produkcji: 2021
Premiera: 29.10.2021
Dane techniczne: Barwny, 99 min
Reżyseria i scenariusz: Łukasz Grzegorzek
Zdjęcia: Weronika Bilska
Muzyka: Piotr Waglewski
Scenografia: Jagna Dobesz
Montaż: Maria Zuba, Łukasz Grzegorzek
Producent: Natalia Grzegorzek
Produkcja: Koskino
Obsada aktorska:
Agata Buzek – Joanna „Jo” Lisiecka
Jacek Braciak – Witek Lisiecki
Adam Woronowicz – Maciek
Małgorzata Zajączkowska – babcia
Paweł Kruszelnicki – Jan
Jakub Zając – Adam
Wiktoria Wolańska – Karina
Leon Grzegorzek – Leoś
Karolina Bruchnicka – polonistka
Marta Ścisłowicz – lekarka
Może i wspaniałe, ale czy na pewno moje? Z takim pytaniem mierzy się Joanna, główna bohaterka nowego filmu Łukasza Grzegorzka. Troskliwa córka, wyluzowana matka, lubiana nauczycielka, żona, z którą można konie kraść. We wszystkich tych rolach wypada doskonale. Tyle że w żadnej z nich od dawna nie czuje się sobą. Każdej skrzętnie wykonywanej zawodowej czy domowej czynności towarzyszy poczucie wypalenia i rosnącej frustracji. Namiastką przełamania rutyny jest podwójne życie, jakie prowadzi kobieta, tajemnica, którą nie dzieli się z nikim. Gdyby sprawy wyszły na jaw, niechybnie oznaczałoby to koniec tego, co w jej świecie wydaje się takie „wspaniałe”.
Mówi Łukasz Grzegorzek:
Mam ogromne szczęście do aktorów, którzy mają w sobie dużo dzikości i otwartości, poza talentem i warsztatem. Bardzo ważna jest też dla mnie osobowość, którą przekazują swoim postaciom. To nie jest tylko odtwarzanie za pomocą min, gestów czy grymasów. W każdym z nich drzemie gen wariata i dlatego tak się do nich przywiązuję.
(„Magazyn Filmowy” nr 10/2021)
Nagrody:
FPFF w Gdyni – Nagroda za reżyserię
Mastercard OFF CAMERA w Krakowie – Najlepsza rola żeńska (Agata Buzek), Najlepsza rola męska (Jacek Braciak)
Łukasz Grzegorzek
Urodził się w 1980 roku w Nysie. Reżyser i scenarzysta. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Przez dziesięć lat robił spoty ramówkowe dla telewizji, reklamy, teledyski, co stanowiło świetną naukę filmowego warsztatu. W 2016 roku zadebiutował w pełnym metrażu "Kamperem", który w pewnych kręgach uznawany jest za film pokoleniowy. Równie dobrze przyjęta została zrealizowana dwa lata później "Córka trenera".
Zwiastun: